Smart Document System - az alapok

Dokumentum közmű

A Smart Document System egy teljes mértékben felhő alapú szolgáltatás, melynek legfőbb újdonsága, hogy bármely dokumentum típusra (számviteli, jogi, logisztikai, termelésirányítási stb.) olyan dokumentumkezelési szolgáltatást biztosít, amelyhez további kiegészítő szolgáltatások sora csatlakoztatható.

Az SDS szolgáltatásként biztosítja a dokumentum zárt, biztonságos útvonalát, amely a rendszerben korlátlan ideig tárolva utólag is alátámasztja annak eredetiségét. Az ehhez csatlakoztatható további szolgáltatások például:  archiválás, aláírás, elemzés – OCR, menedzselés. Ezeket a dokumentum tulajdonosa az SDS-en keresztül rendeli meg és éri el, így nincs szükség az egyes szolgáltatókkal közvetlenül szerződnie. Az SDS, mint közmű, versenysemleges módon biztosítja a  különböző szolgáltatók szolgáltatásait, ezek minősége és teljesítménye egymással versenyez a megrendelőkért.

Kiemelt felhasználási terület: könyvelő és könyvelt vállalkozások közti kapcsolat

Az SDS rendszernek, mint közműnek, alapfunkciója a gazdálkodásokban keletkező dokumentumok biztonságos továbbítása. Mint minden közműhöz, az SDS-hez kapcsolódhatnak kiegészítő szolgáltatások, melyek a dokumentummal a közműben haladása során különböző műveleteket végezhetnek. Ilyenek lehetnek pl. az elektronikus aláírás és időbélyeg, a karakterfelismerés (OCR), vagy a tárolás.

E két utóbbi különösen fontos a könyvelési szolgáltatók esetén, akik a gyakorlat szerint a lekönyvelt dokumentumokat eredeti vagy másolati példányban évekig őrzik, annak ellenére, hogy az iratőrzés helye (egyéb szerződés hiányában) hivatalosan a könyvelt vállalkozás székhelye. Ez elkerülhető,  ha az SDS rendszerrel, és az iratőrzési, illetve archiválási szolgáltatás igénybevételével kezelik a dokumentumokat. Így az eredeti anyagok a vállalkozónál maradnak, de a könyvelő naprakészen megkapja az összes számára fontos iratot az SDS-en keresztül. A rendszer biztosítja az adatáramlás biztonságát, hitelességét, illetve az adatok őrzését.

További előny jelentkezik, amikor közelmúltbeli vagy régebbi dokumentumot kell bemutatni – akár egy belső egyeztetéskor, akár adóhatósági vagy pályázattal kapcsolatos ellenőrzéskor. Ilyenkor – az SDS-en keresztül elérhető – őrzési vagy archiválási szolgáltatásnak köszönhetően pillanatok alatt előkereshető és megjeleníthető a könyvelés alapját képező dokumentum, annak minden kapcsolódó adatával – akár elektronikus aláírással, dátumbélyegzővel – együtt. Minimálisra csökken a dokumentumok keresésével kapcsolatos időráfordítás, gyorsabbá és megnyugtatóvá válik az adatok megtalálása.

Gazdálkodóknak

Biztonságos és naprakész a dokumentumáramlás Ön és külső könyvelője, logisztikai szolgáltatója, vevője, vagy más partnere között. Csökken az irodai adminisztráció, egyszerűsödik az anyagok továbbítása, elérése, visszakeresése, lehetőség a naprakész könyvelére.

Könyvelőknek

Legyen Ön is a 21. század könyvelője!

  • Nem kell irathalmokat tárolnia
  • Naprakész szolgáltatást nyújthat
  • Nem duplikálódnak a dokumentumok
  • Drámaian csökken az adatbevitel feladata

Biztonságos, folyamatos és intelligens csatorna a könyvelési anyagok fogadására: Smart Document System

Vállalatiszoftver-fejlesztőknek

Terjessze ki szolgáltatását számlázó és könyvelőprogramhoz kapcsolódó biztonságos dokumentumeléréssel, számlafeldolgozással.

Partnereink mondják rólunk

Olvassa el, hogy másoknak mit jelet az SDS

“Az SDS, mint koncepció nagyon vonzó számomra. Egy nagyon mai, nagyon élő és előremutató rendszer, amely éppen azokat a ‘réseket’ fedi el, ami egy kisvállalkozásnál óhatatlanul felmerül amiatt, hogy külső könyvelővel dolgozik. Dolgozunk a bevezetésen, és remélem, hamarosan hosszabban is beszámolhatok a projektről, tanulságairól és eredményeiről.”

K.A.

vállalkozó, Szombathely

“Kisbefektetőként csatlakozom a csapathoz. András, Gyuri és Gábor hármasa és koncepciója számomra nagyon meggyőző, kiegészülve Ildikó üzleti tapasztalatával bízom benne, hogy hamar megmutatja ez a cég, hogy mit tudnak a magyar fejlesztők… ”

B. Tamás

Budapest, nyugdíjas cégvezető

“Hiánypótló amit most SDS néven létrehoztak a fiúk. Próbálom figyelemmel követni a projektet és azt gondolom, sok kisvállalkozónak van szüksége az SDS-re. Több nagycéges rendszerrel találkoztam, amelyek hasonló szolgáltatást nyújtanak, de azok ár és erőforrás-igény szempontjából máshol helyezkednek el. Remélem, a hazai fejlesztőcégek hamar felismerik, hogy ehhez csatlakozniuk kell. 1-2 napnyi fejlesztésssel képessé tudják tenni saját megoldásukat, hogy kapcsolódjon az SDS-hez, ami pedig egy nagy piacot fog nyitni. Egyre inkább elmosódnak a határok a cégek és külső alvállalkozók – ezesetben a könyvelők – között. Az SDS segít lebontani ezeket a falakat”

informatikai szakértő

Leggyakoribb kérdések a Smart Document System-mel kapcsolatban

Vállalkozóként mire van szükségem az SDS használatához?

Gyakorlatilag semmire, hiszen az SDS ingyenesen biztosítja azt a kliens programot, amivel be tudja szkennelni és továbbítani tudja a dokumentumokat a könyvelőjének, logisztikai partnerének, vevőjének, vagy más együttműködő üzletfelének. Ha Önnek számlázó vagy vállalatirányítási programja van, akkor ezeknek a programoknak az illesztése az SDS rendszerhez néhány napos feladattal bármely szoftverfejlesztő cég számára megoldható.

Könyvelőként mire van szükségem az SDS használatához?

Az SDS gyakorlatilag bármely, könyvelő, vagy vállalatirányítási rendszerhez kapcsolható. Az alkalmazott technológiáknak köszönhetően az illesztés megteremtése általában maximum néhány napos fejlesztést igényel, amelyhez az SDS Zrt. technikai munkatársai minden segítséget megadnak a szoftverfejlesztők számára.

Szeretném bevezetni az SDS-t, mi a teendőm?

Az SDS rendszer egy közműszolgáltatás, amely két ponton csatlakozik az Ön rendszeréhez (küldő, illetve fogadó oldal). A meglevő szoftverek fejlesztői tudják megteremteni a csatlakozást az SDS-sel, ehhez az SDS Zrt. munkatársai minden lehetséges technikai segítséget megadnak.

Szeretném megvenni az SDS-t, ezt hogyan tehetem meg?

Az SDS egy informatikai közműszolgáltatás, amelyet szolgáltatásként vehet igénybe. Ez azt jelenti, hogy nincs kezdeti beruházási költség, csupán a kezelt dokumentumok száma, illetve az igénybe vett szolgáltatások alapján fizeti a díjakat.

Milyen előnyeim származnak abból, ha az általam kifejlesztett és értékesített könyvelőprogramhoz kifejlesztem az SDS-csatlakozót?

Ha az Ön szoftverének felhasználói igénylik a könnyű és biztonságos adatőrzést és -archiválást, akkor érdemes kapcsolódnia az SDS-hez.

Az SDS egy felhő alapú szolgáltatás, amelyen dokumentumkezelő és ahhoz kapcsolódó funkciók működhetnek cégek számára. Ez a szolgáltatás a legkülönbözőbb szoftverekkel, illetve rendszerekkel működik együtt, így Önnek nem kell megírnia az egyedi interfészt minden egyes szoftverhez. Elegendő az SDS konnektrort elkészítenie, amelynek segítségével bármely más szoftverrel létrejöhet az adatkapcsolat.

A fejlesztéshez az SDS Zrt. ingyenesen megad minden szükséges technikai információt. Ezáltal Ön nem csak többletszolgáltatást adhat meglevő ügyfeleinek, hanem új piachoz is juthat, az SDS-en keresztüli adatáramlást megvalósító cégeknek kínálhatja szolgáltatásait.

A jelenlegi rendszerem képes-e csatlakozni az SDS-hez, és ha nem, akkor mikor fog?

Elvileg minden vállalati rendszer illeszthető az SDS-hez. A rendszer fejlesztésének kezdete óta folyamatosan vesszük fel a kapcsolatot vállalati szoftverek fejlesztőivel, illetve vállalkozásoknak informatikai szolgáltatást nyújtó cégekkel. Sok fejlesztés van már most is folyamatban, amivel különböző számlázó-, könyvelőprogramok, vállalatirányítási szoftverek, illetve speciális megoldások fognak az SDS-hez kapcsolódni, és ezek száma napról napra bővül. Kérjük, érdeklődjön partnerénél, vagy írja meg nekünk, hogy milyen szoftvert szeretne az SDS-sel összekapcsolni. Mi is felvesszük a kapcsolatot a fejlesztővel, és jelezzük Önnek hogy várhatóan mikor készül el a várt fejlesztés.

Írjon a mail@sdsys.hu címre!

Maradt még kérdés?

tegye most fel e-mailben!

Itt írhat nekünk